منوی دسته بندی

رفع گرفتگی لوله ها

رفع گرفتگی لوله بادستگاه فنرانجام می شود،فنر لوله بازکنی برای بازکردن گرفتگی های سخت لوله فاضلاب،حمام، آشپز خانه و… استفاده می شود.فنر لوله بازکنی از موتور و فنر تشکیل شده است. موتور لوله بازکنی وسیله ای به شکل دریل می باشد که فنر به سر آن متصل شده است. فنر لوله بازکنی در واقع یک فنر سرمته دار متناسب با لوله می باشد که  انعطاف لازم برای حرکت درون خمیدگی لوله را دارد و به دستگاه فنر زنی متصل می شود.

روش کار این دستگاه بدین شکل است که فنر را به سر دریل یا موتور مخصوص متصل و سر فنر را درون لوله فرو می کنیم. به دنبال آن موتور را روشن می کنیم تا فنر شروع به چرخیدن کند. زمانی که موتور روشن شد و فنر لوله بازکنی به چرخش در آمد، به آهستگی فنر را به درون لوله فشار می دهیم. این عمل را تکرار کرده تا فنر به مقدار بیشتری درون لوله وارد شود و به قسمت گرفتگی لوله برسد. زمانی که نوک فنر به گرفتگی لوله برسد سبب حرکت خاک و مواد جامد سخت داخل لوله می شود و آن ها را به سمت چاه هدایت می کند.اگر گرفتگی لوله خیلی سفت نباشدبه راحتی یک شخص عادی می تواند لوله را باز کندولی اگر گرفتگی آن زیاد باشد نیاز به سرویسکار حرفه ی دارد.

1- بازکردن گرفتگی لوله با دستگاه فنر

لوله فاضلاب در معرض گرفتگی توسط اجسام خارجی، چربی ها، مو و پسماند مواد غذایی قرار دارد. وقتی با گرفتگی لوله ها مواجه می شویم، ابتدا به سراغ روش های خانگی رفع گرفتگی لوله می رویم. روش هایی مانند ریختن آب جوش در لوله، خالی کردن مقداری جوش شیرین ونمک به داخل چاه فاضلاب وحمام،بازکننده های شیمیایی لوله فاضلاب ،تلمبه زدن ویا درست کردن چنگک بوسیله آویز لباس.اما وقتی میزان گرفتگی لوله زیاد باشد و حجم زیادی از رسوبات، لجن و جرم در داخل لوله بر روی هم انباشته شده باشند، دیگر نمی توان با روش های خانگی لوله را باز کرددر این صورت فنر زدن لوله فاضلاب بهترین راه حل برای رفع گرفتگی لوله و چاه فاضلاب است.

برای مطاله بیشتر در مورد نشانه های گرفتگی لوله ها روی روی ادامه مطلب کلیک کنید: ادامه مطلب….

فنر زنی لوله فاضلاب به دو شیوه فنر دستی و فنر متصل به دریل انجام می شود. معمولاً در گرفتگی های سطحی از فنر دستی و برای باز کردن لوله فاضلاب با گرفتگی زیاد از فنر لوله بازکنی برقی یا همان فنر متصل به دریل استفاده می شود.

فنر زدن لوله فاضلاب بیشتر مواقع برای رفع گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی، حمام، سرویس بهداشتی و… اجرا می شود. چون این قسمت ها در معرض گرفتگی در اثر جرم، آلودگی حاصل از ظروف، چربی مواد شوینده در حمام و مواد فاضلابی توالت هستند. در ادامه شما را با طریقه فنر زدن لوله فاضلاب در دو شیوه دستی و برقی آشنا می کنیم.

شما ممکن است در مواقع زیادی به یک فنر لوله بازکن ساده نیاز پیدا کنید که مهمترین آن ها می تواندموقعی باشد که لوله توالت شما دچار گرفتگی شده وآب آن جا را فرا گرفته است.به همین خاطر پیشنهاد می کنم حتما لوله بازکن ساده را تهیه کنید ودر خانه داشته باشید تا در موقع لزوم استفاده کنید.

طریقه استفاده از فنر دستی

  • ابتدا سر لوله گرفته شده را باز کرده وتمام مواد اضافی وزائد مثل مو ودستمال کاغذی را بردارید تا مسیر برای حرکت فنر باز شود.
  • حالا فنر را در حالتی که دسته آن را می چرخانید به داخل لوله فشار دهید.
  • فنر را تا آنجا که می توانید به داخل لوله فشار دهیدهنگامی که به گرفتگی اصلی رسیدید شروع به چرخاندن مداوم دسته فنر در یک جهت کنید و سپس جهت چرخاندن را عوض کنید.
  • با حوصله اینکار را تکرار کنید تا موادی که گیر کرده حذف شود ومسیر باز شود.
  • برای اینکه بفهمید آبا گرفتگی باز شده یا نه،مقدار آب گرم به داخل لوله بریزید اگر آب حرکت کرد لوله باز شده در غیر این صورت مراحل بالا را تکرار کنید

اگر همه موارد بالا را انجام دادی و لوله باز نشد لازم است با یک شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button