منوی دسته بندی

دلایل گرفتگی لوله های فاضلاب

لوله کشی

اولین نشانهٔ گرفتگی لوله آشپزخانه یا حمام یا به کلی خروجی لوله فاضلاب به بیرون، بوی بد فاضلاب است.
اگر هنگامی که آب را داخل سینک ظرفشویی میریزید، متوجه بوی بد فاضلاب شوید، این بدان معناست که گرفتگی لوله توسط چربی اتفاق افتاده و باید در سریع ترین زمان ممکن مشکل را حل کرد.
اگر سینک ظرفشویی سریع تخلیه نشود، می تواند نشانهٔ گرفتگی لوله باشد.
همچنین اگر در هنگام شستشو، از زیر سینک و یا ماشین لباسشویی آب بیرون می زند، نشان دهندهٔ گرفتگی لوله است.
تعداد زیاد حشرات موذی در ساختمان هم می تواند یکی از علائم گرفتگی لوله باشد.

گرفتگی لوله دلایل مختلفی دارد که به 7مورد آن اشاره میکنیم:

1. گرفتگی فاضلاب پس از تعمیر ساختمان

گاه بنایی یا تعمیر ساختمان در محدوده لوله های فاضلاب باعث می شود که نخاله های بنایی و تکه های خورد شده سیمان و… به درون چاه افتاده و علت گرفتگی لوله فاضلاب و در نهایت بسته شدن چاه شوند. یادتان باشد قبل از شروع عملیات تعمیر و بنایی در ساختمان، چاه فاضلاب را با در پوش ببندید تا دیگر دچار گرفتگی لوله با سیمان نشوید.

گرفتگی لوله با سیمان

2. گرفتگی چاه توالت با دستمال توالت

افراد بسیاری بعد از استفاده از سرویس بهداشتی از دستمال توالت استفاده می کنند و در بعضی موارد این دستمال ها در چاه می اندازند. همین مسئله پس از مدتی باعث جمع شدن دستمال توالت در چاه شده و به مرور مانعی در برابر عبور فاضلاب و گرفتگی فاضلاب دستشویی می شود.
در این حالت پس از تشخیص گرفتگی لوله فاضلاب باید از اسید لوله بازکنی یا فنر چاه بازکن جهت رفع این مشکل استفاه کنید. البته اگر این دستمال ها در ابتدای لوله جمع شده باشد با یک چوب قابل باز شدن است.

3. انسداد لوله فاضلاب با اشیاء

گاهی ممکن است وسایلی که در جیبمان داریم از قبیل کیف، موبایل و… در چاه بیفتند و این مسئله پس از گیر کردن فضولات به آن، خود باعث گرفتگی شدید لوله فاضلاب می شود که در نهایت جهت رفع این مسئله باید با لوله بازکنی در نزدیکی منزل خود تماس بگیرید.

بهترین راه این است که قبل از ورود به توالت وسایل یا اشیا اضافی را از خود جدا کنیم، موبایل را حتما در جیب پیراهن یا کاپشن خود گذاشته یا اصلا به داخل توالت نبریم. چرا که گاه علت گرفتگی لوله فاضلاب و یا علت برگشت آب از لوله فاضلاب توالت را تنها با تخریب توالت و باز کردن چاه فاضلاب می توان برطرف کرد.

4. برگشت آب از لوله فاضلاب در اثر تجمع و سفت شدن فضولات

استفاده نکردن متناوب و همیشگی از فلاش تانک یا نریختن آب در چاه فاضلاب باعث می شود به مرور فضولات ته نشین شوند و در اثر زمان سفت شده و خود به علت گرفتگی لوله فاضلاب و یا علت برگشت آب از لوله فاضلاب توالت تبدیل شوند. راه پیشگیری از این مشکل هم استفاده از فلاش تانک پس از شستشو می باشد.

در صورت بروز این نوع از علائم گرفتگی لوله فاضلاب، راهکار رفع آن، ریختن اسید لوله باز کنی در چاه و سپس ریختن مقادیر زیادی آب به درون آن است تا اسید کار خود را بکند.
برای این منظور می توانید از فروشگاه های ابزار فروشی اسید لوله بازکنی را تهیه کنید. منتها قبل از خرید برای فروشنده شرح دهید که اسید را برای چه کاری می خواهید، تا با تهیه اسید لوله بازکنی مناسب بتوانید به رفع گرفتگی لوله فاضلاب بپردازید.

مراقب باشید در هنگام استفاده از اسید لوله بازکنی نهایت دقت را به خرج دهید؛ چرا که ریختن یا پاشیدن قطرات اسید روی پوست شما باعث بروز فاجعه ای جبران ناپذیر می شود.

5. علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با چربی و روغن

روزانه ظرف های بسیاری در سینک ظرفشویی شسته می شوند و این امر به این معنا است که روغن و چربی بسیاری وارد لوله فاضلاب می شود. از آنجایی که چربی حالت چسبندگی دارد و به لوله فاضلاب می چسبد، تکرار این امر باعث انباشته شدن چربی ها می شود.

در این حین وقتی آشغالی وارد لوله فاضلاب می شود به این چربی ها می چسبد و باعث علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه و برگشت آب از لوله فاضلاب می شود.

6. رفع نفوذ ریشه درخت در چاه توالت

گاهی لوله فاضلاب که در زیر حیاط منزل یا ساختمان واقع شده است در اثر رخنه کردن ریشه درخت در چاه، مسدود می شود.
در این حالت به هیچ وجه استفاه از اسید یا پمپ لوله باز کن، گرفتگی لوله فاضلاب یا توالت را دوا نمی کند. در این هنگام بایست از فنرهای مخصوص و قوی به همراه سر فنر استفاده کرد.

7. لوله کشی معیوب و ناقص علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه و…

لوله کشی فاضلاب گاهی با لوله های غیراستاندارد طراحی می شود، همچنین بعضی مواقع لوله های انتخاب شده برای کارکردی که دارند مناسب نمی باشند، به عنوان مثال لوله های توالت عمومی باید قطورتر باشند.
عدم رعایت این موارد خود علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، توالت و… خواهد شد که در صورت بروز آن می بایست لوله کشی فاضلاب ساختمان تغییر کند.

برای مطالعه بیشتر درمورد علل گرفتگی لوله به سایت برچسب مراجعه کنید.

راهکارهای خانگی برای رفع گرفتگی لوله ها

1-ساخت فنر لوله بازکنی

آقایان کار بلد و اهل حرفه اولین فکری که در این لحظه به فکرشان می رسد استفاده از یک سیم یا گیره است. می توانید یک گیره لباس، سیم یا هر چیز دیگری که بتوان سر آن را شبیه به قلاب کرد و در داخل لوله فرستاد را انتخاب کنید و با ساتفاده زا آن مواد زائد و موها و … که در داخل لوله گیر کرده اند و باعث گرفتگی آن شده اند را دربیاورید. حواستان باشد که این مواد را به داخل هل ندهید و کار را بدتر از اینی که هست نکنید. بعد از انجام این عمل باید مقدار زیادی آب داغ را همراه با مایع دستشویی در داخل لوله بریزید تا باقی مانده مواد را نیز بشوید.

2-از آب جوش کمک بگیرید

اگر گرفتگی لوله فاضلاب شما بسیار سخت نباشد احتمالا با یک ظرف بزرگ آب جوش بتوانید به راحتی آن را رفع نمایید. اما توجه داشته باشید که دمای بالای آب جوش ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به لوله های فاضلاب شود و همچنین احتمال سوختگی دست و صورت از بخار آن نیز وجود دارد.

3-محلول نمک و سرکه

ترکیب نمک و سرکه می تواند گزینه خوبی برای رفع گرفتگی لوله خانه باشد اما به شرطی که این گرفتگی سخت نباشد. این محلول به راحتی قابل استفاده است. نکته ای که در آن وجود دارد این است که برای آنکه نتیجه مطلوبی را که می خواهید را بگیرید بادی تا چند ساعت بعد از ریختن آن درون لوله شیرهای آب را باز نکنید. شاید کمی دشوار باشد اما در صورتی که جواب دهد ارزشش را دارد. بهتر است این عمل را در هنگام شب و موقع خواب انجام دهید تاثیر چشمگیر آن را با چشم ببینید.

4-جوهر نمک

از شناخته شده ترین موادی است که در این زمان به کمک شما می اید. استفاده زا این ماده تقریبا اسیدی در بسیاری موارد کارساز بوده است اما باید چندبار آن را تکرارکنید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین هر بار باید چند ساعت صبر کنید و سپس با اب داغ آن را بشویید که شاید گفت کمی زمان بر و حوصله سر بر می باشد. اب جوش به تنهایی قدرت پاک کنندگی ندارد و گرمای زیاد آن است که موجب آب شدن مواد و چربی ها می شود و همچنین آنها را حل می کند. پس طبیعی است که اگر گرفتگی از نوع سخت باشد استفاده از آب جوش فقط هدر دادن آب و شل کردن چسب لوله ها می باشد.

5-جوش شیرین

این ماده خوراکی سفید رنگ نیز اندکی خاصیت اسیدی دارد و تاثیر آن برای گرفتگی های ساده و راحت قابل انکار نیست. امتحان کردن این گزینه نیز خالی از لطف نیست و ممکن است جوابگو باشد.

بهترین راهکار برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

اگر تمام این راهکار ها و بسیار راهکار دیگر که خودتان می دانید و انجام دادید و بازهم از شر گرفتگی ها خلاص نشدید، چاره چیست؟ ما به شما استفاده از خدمات لوله بازکنی را پیشنهاد می کنیم که حرفه آنها با زکردن گرفتگی همین لوله ها است و خوب می دانند از چهروشی برای چه نوع گرفتگی استفاده کنند.لوله باز کنی آذین با سابقه درخشان خود این خدمات را در سریع ترین زمان ممکن و با قیمتی بسیار ارزان برایتان انجام می دهد.

https://lolebazkoniazin.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button